Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2014, 10:38   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.887
Standaard

De gordel vermindert de ongevalgevolgen quasi altijd in alle omstandigheden, eens aangeklikt ben je dat voor 100 % van de rit. Voor alle inzittenden.

Welke verkeersmaatregel zou beter doen om de ongevalgevolgen - lees ook verkeersdoden - efficiënt te beperken bij een "on-geluk" ?

Bedenk dat ca. 50 % van de verkeersdoden niet de mogelijkheid hadden zich aan te gordelen (voetganger, (brom)fietser, motorrijder, ... ttz wegens hun "voertuig")

Grafisch: hier vind je maatregelen sinds 1951:



Die laatste lange daling is ook vooral te danken aan het stijgende gordeldracht:

Citaat:
Nationale gedragsmeting
Gordeldracht 2012

Het percentage gordeldragers steeg vanaf 2003 (56,6 %) aanvankelijk zeer snel, met een toename van meer dan 20 procentpunten in 4 jaar. Vanaf 2007 is een tragere stijging merkbaar, vooral tussen 2010 en 2012. Het percentage gordeldragers op de Belgische wegen bedraagt 86,4 % in 2012.

http://bivv.be/frontend/files/userfi...racht-2012.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 maart 2014 om 11:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden