Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2014, 11:07   #5
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Oei Patrick "wij zijn vrijgesproken van fraude" Develtere!

Blijkbaar zijn jullie door de BBI toch niet vrijgesproken van fraude. Ook niet echt moeilijk gezien die bevoegdheid niet bij de BBI zit maar bij het parket. Jammer dat ze er daar zo laat aan beginnen. Waarschijnlijk zal dit net iets te laat komen voor de verkiezingen

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140318_01030184
Zoals ik vroeger reeds gezegd heb, de BBI gebruikt de term "fraude" niet in deze zaak omdat ze niet kunnen bewijzen dat er voorbedachtheid is (het christelijke principe 'onwetend kan men niet zondigen'), maar dat wil niet zeggen dat er niet effectief gefoefeld is.

Dat het gerecht nog wat dieper gaat graven wil zeggen dat er wel degelijk indicaties zijn dat er dingen gebeurd zijn die niet volgens de wet zijn. Indien daar wel bewijzen van gevonden worden dan volgen er zeker strafzaken.

Het is allesinds wel zeker dat dit een zoveelste klap is voor de christelijke zuil die niets liever zouden willen dan het potje gedekt te houden tot na de verkiezingen. Imago is zo belangrijk in de komende maanden, en net dat imago lijkt weer een stevige deuk te gaan krijgen.

Ik kijk reikhalzend uit naar het strategisch steekspel, want ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de CD&V als ze te ver in de hoek gedreven gaat worden ook zijn tanden gaat laten zien en er wel eens stront zou kunnen komen bovendrijven die ook andere zuilen pijn gaat doen ...

Laatst gewijzigd door WetIsWet : 18 maart 2014 om 11:07.
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden