Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2014, 16:43   #1323
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ze zitten net als de chinezen veel in de flightsims, en die zijn tegenwoordig van heel goeie kwaliteit.
Wat niet wil zeggen dat je alles kan simuleren, maar je kan toch het meeste in de simulator doen, en er levend uitstappen als je neergestort bent.
Zal niet ontkennen dat de flight sim tegenwoordig van goede kwaliteit is.

Verkeerspiloten zullen nauwelijks nog oefenvluchten of transitievluchten op andere types doen. (Voor je het weet zit je als betalende passagier in een vliegtuig waarvan de tweede piloot nauwelijks 1 vlucht op dat type heeft gehad.)

Maar hoe gevechtshandelingen onder hoge G krachten - bijvoorbeeld - zouden moeten gesimuleerd worden, dat is mij een raadsel, het wordt dan ook zelfs niet gesimuleerd.

Het feit dat je rustig kan neerstorten is dan ook niet van die aard om échte vliegomstandigheden op gevechtsvliegtuigen te simuleren. Zelf heb ik het altijd 'a pain in the ass' gevonden wanneer ik naar de flight sim moest.

En, voornamer, om alle piloten 'veel' op flightsim te laten vliegen heb je veel flight sim's nodig. En die jongens kosten ook heel wat. Vraag me af hoeveel ze er daar van hebben.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 19 maart 2014 om 16:46.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden