Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2014, 21:07   #223
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Weer ééntje die dat fabeltje van de "Bermuda Driehoek" nog steeds gelooft... Het enige mysterie daar is hoe in godsnaam dat ooit een mysterie is kunnen worden! Er gebeuren daar niet meer ongevallen dan ergens anders, er passeert massa's verkeer (alles tussen de Golf van Mexico en Europa passeert erdoor, net zoals alles van en naar Florida), en er is geen enkele lucht- of scheepvaartmaatschappij die dat gebied vermijdt.

Een interessante analyse van het zogezegde "mysterie":
http://www.unmuseum.org/triangle.htm
Best eens wat anders lezen, zoals een wetenschappelijke verklaring:
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/...-opgelost.aspx
... geen theorie was in het verleden gek genoeg om de verdwijningen van schepen en vliegtuigen in de buurt van de Bermuda Driehoek te verklaren.

Gas

Volgens professor Joseph Monaghan en student David May van de Monash Universiteit in het Australische Melbourne, blijkt vrijkomend gas, en meer bepaald methaan, de schuldige te zijn.

De gigantische bubbels werken zich omhoog, naar het wateroppervlak, en laten schepen kansloos omdat het water ze niet langer kan dragen door de bubbels, klinkt het. Sommige bubbels zouden dermate hoog gestuwd worden, dat ze de 'lift' van vliegtuigen kunnen verstoren of - door het methaan - hun motoren in vuur en vlam kunnen zetten.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bermuda...e_verklaringen

Wetenschappelijke verklaringen voor de incidenten variëren van fluctuaties in het aardmagnetisch veld in de regio - wat de beschreven storingen van het kompas kan verklaren - tot bewegingen van de golfstroom, tropische stormen, monstergolven en gasvelden in de bodem van de oceaan.
Een mogelijke verklaring is dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.
Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan of methaanhydraat die opstijgt naar het oppervlak (een zogenaamde limnische uitbarsting). De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen. Hierdoor kunnen schepen in zeer korte tijd zinken zonder dat ze de kans krijgen om nog een noodsignaal uit te zenden. Doordat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken, enerzijds doordat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds doordat het methaan kan ontbranden.
Citaat:
http://bermudadriehoek.wikispaces.com/Methaangas

Methaangas

Bij een hoge druk kan ijs worden gevormd bij een temperatuur van 2º Celcius. In de zeebodem in het Bermudadriehoek gebied heerst een zeer grote druk, omdat het daar erg diep is. Duikers krijgen elke afstand die ze afleggen een toename van druk. Daarom zijn ze ook beperkt in hoe diep zij kunnen duiken. Bij elke 10 meter die wordt afgelegd stijgt die druk. Het methaangas in het gebied komt op een diepte van 500 meter vrij en door de druk veranderen de gasbellen in methaankristallen.
De bovenste laag van de zeebodem bevat hierdoor dit ijs, (methaankristallen) en het kan weer in methaangas veranderen door de onderzeese aardverschuivingen. Dit ijs wordt ook wel brandbaar ijs genoemd. Methaangas is één van de raarste natuurfenomenen. Om een vergelijking te maken: het komt zoveel voor in de oceanen dat deze vorm van energie groter is dan dit van olie, gas en steenkool bij elkaar. Als er teveel gas vrij komt en omhoog stijgt gaat het zeewater als het ware koken. Het gaat borrelen en wordt wit en dit zou het draagvlak zodanig beïnvloeden dat het geen schepen meer kan dragen. Het water wordt namelijk verdund door het gas, of zoals Archimdes vertelde: de opwaartse druk van het water neemt af. Schepen die zeewater als koelwater gebruiken kunnen dit nu niet meer doen en moeten hierdoor hun motoren uitschakelen.
Deze vorm komt niet alleen voor bij de scheepvaart. Het zojuist genoemde methaangas blijft niet in de zee, het zal opstijgen en dikke wolken vormen. Dit onzichtbare gas dat explosief is wordt vaak niet herkent door vliegtuigen en ze kunnen er door verdwijnen.Het gaat zelfs zover dat de vliegtuigsresten niet terug kunnen worden gevonden omdat deze begraven worden onder het slib op het moment dat de zee tot rust komt. Voor het vliegverkeer geldt ook dat dat het methaangas een magnetische veld ontwikkeld waardoor het kompas niet naar behoren werkt.
Met filmpje hoe zelfs een zeer licht bootje zinkt door opborrelend methaangas: http://www.planet-wissen.de/alltag_g...ssensfrage.jsp
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2014 om 21:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden