Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2014, 12:40   #298
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een ongeval is vaak een combinatie van botsingen. Door je gordel niet te dragen ben je na de eerste klap meestal niet meer in staat een invloed te hebben op het vervolg van het ongeval, omdat je bewusteloos bent of al dood..., als je je gordel wel draagt dan kan je vaak nog reageren en erger voorkomen. Je bent altijd een verhoogd gevaar voor jezelf en een ander als je je gordel niet draagt.
Idd, voorbeelden zijn redelijk vaak te vinden:

Citaat:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-no...rde-truck.aspx

23/03 MALLE (2390) Zondagochtend is op de Hoogstraatsebaan in Malle een auto ingereden op een geparkeerde vrachtwagen. De bestuurder raakte bij het ongeval zwaargewond.

In een bocht naar links in de richting van Malle raakte de wagen eerst een paal op een verkeerseilandje in het midden van de baan. Vervolgens week het voertuig naar links uit om een kleine honderd meter verderop tot stilstand te komen tegen een vrachtwagen. De auto verdween tot de voorruit onder de voorkant van de truck.

De brandweer van Malle kwam ter plaatse om de bestuurder uit zijn wrak te helpen en om de brokstukken op te ruimen. Het slachtoffer werd zwaargewond afgevoerd. De baan bleef geruime tijd versperd in beide richtingen.

Op een kleine honderd meter moet men toch nog de reactie kunnen hebben (indien niet bewusteloos) door de auto ergens voldoende af te remmen om de zwaarste klap te verminderen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2014 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden