Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Als argumentatie kan dat natuurlijk tellen. 
Maar ik kan je nog wel andere dingen vertellen.
Ik zat in het bank en verzekeringswezen en ik ken daardoor wel wat bedrijfsleiders.
Wel volgende verhaal , echt gebeurt hé.
Een bedrijf dat laboratoriumonderzoek doet werft een man van Marokkaanse afkomst aan , geen probleem , de man doet zijn best, na 6 maanden wordt hij vast aangenomen.
Plots krijgt de man een religieuze opstoot en wil hij de hand van zijn vrouwelijke chef niet meer schudden , noch orders van haar opvolgen .
Van miserie hebben ze die uiteindelijk aan de deur moeten zetten.
Wel: conclusie van de bedrijfsleider : racist of geen racist , ze komen er niet meer binnen , iemand aanwerven kost geld en ik ben geen liefdadigheidsinstelling.
Wel, ik kan dat begrijpen, maar gij waarschijnlijk niet hé. 
|
Jij hebt al wat meegemaakt in je leven zeg.
Was mijn leven maar zo'n roetsjbaan van emoties...
Ik kom nooit iets tegen.
Hele godganse dagen begeef ik me op straat in een stad waar allochtonen bij bosjes in rondlopen, werk ik in een bedrijf waar een vijfde van de met een vast contract aangenomen werknemers van Noordafrikaanse afkomst is, en geeneen die me eens wil in elkaar slaan, of andere toestanden uithaalt waar jullie om het uur in een doorsnee Vlaamse straat of op een alledaagse werkvloer mee worden geconfronteerd.
Serieus Pericles, met zo'n stoere verhalen kun je enkel de gepatenteerde VB'ers opruien. De tijd dat overige 90 procent van de goegemeente daar nog inliep, ligt al enige decennia achter ons.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
|