Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Ik denk dat het veel afhangt van waar dat je woont. Roeselare heeft op dat gebied bijlange niet de problemen van Antwerpen , Gent of zelfs Leuven.
Ik kom wel eens in de Westhoek en daar kom ik ook geen Marokkanen tegen.
Als de Westhoek mijn leefwereld zou zijn , dan zou ik ook niet begrijpen waarover dan iemand anders hier zo zit te klagen.
|
Ik heb vier jaar in Gent gestudeerd, op kot gezeten aan het Rabot, in de Frans van Ryhovelaan.
Daarna er 4 jaar samengewoond met mijn vriendin. Nooit geen problemen gehad.
Ik merkte wel dat heel wat allochtonen verwonderd reageerden als je ze als autochtoon een goeiedag wenst bij het passeren.
Eerst de verwondering, dan krijg je een schuchtere goeiedag terug.
Niet moeilijk natuurlijk, als 10 procent van de bevolking hele dagen loopt te zagen en klagen over al die vreemdelingen, en ostentatief hun kop in de andere richting wendt als ze een vreemdeling kruisen op straat.
Aan het station in Roeselare lijken overigens ganser straten bewoond door uitsluitend vreemdelingen als je ze passeert (niet dat dat me stoort, voor alle duidelijkheid). Als ik zeg dat ik in Roeselare woon, hoor ik nu en dan eens de opmerking vallen dat het daar ook al niet meer te doen is, met hun halal-slagerijen en hun theehuizen.
Als ik dan al eens voldoende energie vind om te polsen naar hun negatieve ervaringen (dat lukt niet altijd, krijg nogal gauw hoofdpijn van al dat gezeur), dan blijkt deze zich te beperken tot...de vaststelling dat er "godverdoeme veejl vrèmde weunen".
Maar de Westhoek, tja, daar kom ik nooit.
Het zou me evenwel verwonderen dat er daar ook geen zagen wonen die vinden dat het niet te doen is met al die vreemdelingen omdat er nu eenmaal "godverdoeme veejl vrèmde weunen" in Roeselare of Gent.