Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2014, 20:47   #689
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Van Istendael zei (en die is redelijk links) : als je immigreert is het weg met de oude cultuur en moet je de nieuwe cultuur assimileren , anders moet je thuisblijven .
Integratie op zich is onvoldoende.

De geschriften van Joost Zwagerman zijn in deze ook interessant.

Maar los van alles , Nierika, ik denk niet dat je achterlijk bent hé.
Nou, ik ben het eens met Van Istendael, en ik ben redelijk rechts.
Maar ze zitten hier nu eenmaal, ze zijn hier binnen gehaald of toegelaten, en niemand heeft hen ook maar een strobreed in de weg gelegd of hen tot zus of zo verplicht.
Ze zijn dus ons probleem en we gaan dat niet oplossen door te zeveren dat ze allemaal buiten moeten. Dat gaat nooit ofte nooit gebeuren, dus moet er geen energie meer gestoken worden in ellenlange scheldtirades tegen alles wat buitenlands is en hoe hen zo snel mogelijk te deporteren. Zonder nog over de schandalig degoutante opmerkingen te beginnen van Demper die autochtonen die met een allochtone partner gehuwd zijn zou laten kiezen tussen oprotten met partner en kinderen, of alleen hier blijven.
Er moet ingezet worden op assimilatie, maar zolang idioten als een Wilders of een Dewinter en hun prehistorische akolieten het debat dienaangaande blijven verzieken met hun infantiele prietpraat zal je nooit gehoord worden, en terecht!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden