Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Je moet zorgen dat je altijd de good guy bent, en altijd met uw hand klaarstaan. Alles zoeken en energie steken niet in werken en geld verdienen, want dat wordt 70% belast, nee gewoon energie steken in steun trekken en steun zoeken, en je zult met een breedsmoelkikkersglimlach rondlopen van het geluk van al de steun die je krijgt en de vermindering in lasten die je ondervindt, omdat de overheid u toch zo graag ziet.
|
Gij peinst dat

Die overheidsinstanties zijn er vakkundig op getrained: "Hoe zorg ik ervoor dat ik er hier weinig werk aan heb'.
En daarvoor hebt ge dus
2 uur in een wachtzaal gezeten he
Ik ben door de VDAB zo eens in een IBO gesukkeld en voor ik wist zat ik overuren in het zwart te doen. Die van de VDAB zei zelf vlakaf toen ik ziek was, ja dan moeten we daar maar overuren op zetten he!
Diverse legale voordelen verdwenen omdat ze niet vermeld op het contract stonden en regelmatig gedreig: "Denkt eraan als ge ontslag pakt hebt ge genen dop he!"
Na het reclammeren bij een vakbond heb ik OPNIEUW een contract moeten tekenen betreffend discretie in het bedrijf en ik mocht ENKEL NAAR LOKALE vakbonden gaan.
Brother Paul, ge wilt niet weten hoe ze er aan toe gaan in sommige familiebedrijfkes en hoe ver hun contactenwereld reikt.
Uiteindelijk, ik vind werk dat naargelang meer betaald en alle legale voordelen draagt.
Ik viel achterover als ik zag wat mijn 56 uren weekjes uiteindelijk kostte aan patronale lasten en hoe mijn zondagen gewoon voor meer dan de helft weggezogen werden.
En dit beste mensen, allemaal voor instanties die mensen als U en mij vakkundig buitenwerken omdat wij onze plan kunnen trekken.
Dit beste mensen, is het gevolg van uw rechts gebleit overal!
Roep vooral dat ze nog minder geven, en minder binnenlaten, en het zullen uw kinderen later zijn die nergens opgevangen kunnen worden tijdens de crisis in een land waar alle bedrijven verdwijnen.
Uw kinderen spreken Nederlands, zijn geschoold, kunnen bij mama en papa terecht, dus die gaan ze niet meer helpen. Ziet maar dat ge voor ieder gebaard kind een dikke spaarboek opzij hebt staan voor als ze afstuderen, want uw staat voorziet ons van niets goeds meer.
We zijn goed bezig!