Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2014, 16:38   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
2.
De wetgeving op dit vlak dateert uit een tijd dat mannen vrijwel levenslang werkzekerheid hadden, terwijl vrouwen thuis aan de haard werkten - en na een scheiding meestal de rest van hun leven alleen en zonder inkomsten achterbleven. Logisch dus, in dat tijdskader, dat alle financiële verplichtingen eenzijdig aan de man werden opgelegd, en de wetgever aan de vrouw rechten gaf. Niet zo logisch om diezelfde wet in 2014 nog toe te passen.

Jaren geleden hoorde ik de toenmalige Minister van Gelijke Kansen hierover op de radio. Haar standpunt: "Ja, dat klopt, de echtscheidingswetgeving discrimineert mannen. Maar ik ben een vrouw, en ijver voor gelijke kansen voor vrouwen. Als ik discriminatie van mannen zou aanpakken, kan ik mijn herverkiezing vergeten".
komaan mensen.

Al sinds een jaar of tien heeft men PER DEFINITIE co-ouderschap, waarbij de rechter ook praktisch PER DEFINITIE bi-locatie uitspreekt. Enkel in geval van zware ZWARE tekortkomingen van één ouder kan die bi-locatie veranderd worden en moet er onderhoudsgeld worden betaald aan de ouder die de volledige verzorging en opvoeding voor zich neemt.

Grow up!

Mijn ex heeft NOOIT alimentatie betaald voor zijn kinderen. Als ik klacht ging neerleggen kreeg ik als antwoord dat ik "mocht aansluiten achter in de rij". Hij is gelukkig dood nu, of mijn kinderen konden er nog voor opdraaien ook als hij een beroerte of dergelijks had gekregen. Ik kus mijn beide pollen dat er in die tijd nog geen co-ouderschap in voege was, of ik had me opgehangen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 maart 2014 om 16:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden