Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry
Die kinderverzorgsters mogen van u dan niet meer zwanger worden? Ze mogen ook niet ziek meer zijn? Mogen ze nog ademen, Circe?
|
natuurlijk mogen die zwanger worden, én zwangerschapsverlof nemen én ouderschapsverlof nemen én hun achterstallig verlof opnemen. De vraag is dan natuurlijk wie er in de kinderdagverblijven gaat werken.
Maar als het dus énkel over ziekte gaat, dan vraag ik me af wat daar de criteria voor zijn: is men als kinderverzorgster niet meer verondersteld te komen werken omdat je een snotvalling hebt? En die heb je nogal dikwijls met zo'n groep kinderen. of moet men dan twee weken thuisblijven tot het besmettingsgevaar over is.
Worden hier bij ziekteverloven ook de zwangere kinderverzorgsters geteld die misschien beter niet meer gaan werken, net zoals de kleuteronderwijzeressen, eens ze zwanger zijn? Want ook dat is wettelijk bepaald: een zwangere kleuteronderwijzeres moet een heel schooljaar thuisblijven tijdens haar zwangerschap .... en als je dan om de twee jaar zwanger bent, is dat heel leuk nietwaar? Ik weet niet of dit ook telt voor kinderverzorgsters, maar het lijkt me logisch dat indien kleuteronderwijzeressen niet meer hoeven te werken tijdens hun zwangerschap, dit ook zou gelden voor de kinderverzorgsters.
hoeveel van de originele 10 personeelsleden schieten er dan nog over?
(sorry, maar zulke dingen vind ik dus totaal overdreven! een zwangere moeder van zes moet ook niet in afzondering gaan leven omdat ze via haar kinderen een snotvalling kan krijgen).