Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2014, 14:26   #322
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik verwachtte commentaar.
Als de kinderen twee weken constant bij moeder zijn en de vader om de twee weken gedurende zaterdag en zondag bezoekrecht heeft, dan kan vader alle dagen van die twee weken "uitgaan", ik bedoel dan ook fitness, koor, borduuravonden etc... hobbyclubs. Daar neem je je kinderen niet mee naartoe want die moeten al in bed liggen.
Volgens U mag vader zich dus alle dagen gaan bezatten in het café, maar moet "moeder de vrouw" aan den haard blijven zitten.
Gedurende die twee weken maken de kinderen een hoop rommel en vuil. dus moet er meer gepoetst worden dan bij vader die als hij zijn asbak leegmaakt veel minder vuiligheid heeft op te kuisen. Ik zeg niet dat papa de volledige kost moet meebetalen, maar laten we zeggen toch zo'n 30% .
Idem ditto voor de uren dat moeder achter het fornuis moet staan om te koken voor de kinderen en de uren dat er naar de winkel moet worden gegaan. In mijn geval at ik praktisch gratis op het werk, dus de uren die ik aan het kopen en bereiden van eten spendeerde waren 100% voor de kinderen. Ik vind dat hij daar 50% van mag betalen �* dienstenchequetarief!

Bijjob zoeken. De vrouw die fulltime gaat werken en dan 's avonds zelf de was, plas en kook moet doen heeft ook een bijjob. En veel zal er ook niet overschieten om te gaan pretparken op haar eentje.

Nogmaals: bij het bepalen van het alimentatiegeld houdt de rechter rekening met de financiele toestand van beide partners.
En gewoonlijk is er een reden waarom de vrouwen willen scheiden.

Tenslotte kan manlief toch ook een nieuw lief zoeken en haar laten meebetalen aan zijn huur en andere kosten. Blijkbaar is dat zelfs voldoende om te stoppen met het betalen van alimentatie voor zijn eigen kinderen als moeder een nieuw vriendje heeft!

Aan de meeste van die loosers zou ik zeggen: ga eens van die barkruk af en ga werken.
Circe, als alleenstaande met een gewoon inkomen hebt u ongeveer 75% van uw loon nodig om uw vaste kosten te betalen, stel dat ge moet opbrengen voor uw kinderen, wel laat dat aan den toog hangen er dan maar af hoor een blikje Cara pils dat kan dan misschien nog.
En een nieuwe vriendin kan je ook vergeten als je alimentatie betaald en daardoor geen ernstig in komen meet hebt, geen zinnige vrouw neemt een man die door een ander leeggeroofd wordt. (aiaiai )
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden