Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Hey E,
Ik begrijp je wel. Maar neem nu onszelf als soort om evolutie te "taggen". Het bewijs is vooral te linken aan de locaties waar die fossielen gevonden zijn. En later onderzoek met de Darwin vinken duidt toch heel sterk aan dat soorten zich aanpassen op hun voedsel. Soms is het wonderbaarlijk andersom, zie de bijen en de bloemen.
Uw geschriften schrijven zelf van kruisingen, en ik vermoed met de Neanderthaler.
Als de homo erectus minder brein had dan de homo sapiens, is er toch iets waar te nemen dat het woord "evolutie" toekomt?
Wanneer de flora uitbunding begint te versterken in genetica door toedoen van de insecten en zelfs mensen, is er toch iets als "evolutie" waar te nemen?
Het gedurig genetisch aanpassen van gewassen en vee wijst er toch sterk op dat "cellen" te modiferen vallen binnen een zekere marge.
Door het observeren van de natuur heeft de mens veel geleerd en is hij dat gaan nabootsen. Artificiële selectie bewijst dan op keer dat natuurlijke selectie wel degelijk meer dan een theorie is, maar ook toepasbaar is in de praktijk.
Nu heb ik in mijn onderzoek enkel de evolutielijn van een paard en de mens bekeken. Maar je ziet vandaag de diversiteit onder ons toch ook? In China, Afrika, Europa, ... Uiterlijk gaan wij nog vele gezichten krijgen, en nu kunnen we ons afvragen, is de blanke met uitsterven bedreigt?
Adam was een zwarte, vandaag hebben we blanken. Dat wijst toch op een evolutie/aanpassing van soorten?
|
Bs'd
Er is een bescheide mate van verandering mogelijk binnen een soort.
Bijvoorbeeld, een hond kan zo groot zijn als een kat, of zo groot als een deense dog. Maar dat zijn de grenzen. Je kan tot in eeuwiger dagen doorfokken met honden, maar je kan er nooit een krokodil van fokken.
Hetzelfde met die vinken, er is een beperkte mate van aanpassing mogelijk, maar daar houdt het mee op. De soortgrenzen kunnen niet overschreden worden.