Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik heb nooit in armoede geleefd hoor Jantje. Ik verdiende het dubbel van mijn ex. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet voor zijn eigen kinderen mee moest de verantwoordelijkheid nemen en alimentatie betalen;
De alimentatie voor de kinderen dient niet om de moeder meer of minder luxe te verschaffen. Maar dat krijg ik niet aan het verstand van de heren hier.
Het is niet omdat ik het op mijn eentje kon bolwerken, dat de vader niet VERPLICHT zou zijn om zijn steentje bij te dragen. Daarover gaat het hier. Ik hoef niet als arme sukkelaar mijn handje op te houden om papa te overreden toch een boterham voor zijn eigen kinderen te betalen. Dat krijg ik hier aan geen man zijn verstand;
En als het je moest interesseren: wij (ik en de twee kinderen) gingen ELK JAAR voor drie weken naar het zuiden in een minstens 4-sterrenhotel. Op MIJN kosten. Eat that sukkels!
Maar dat wil dan nog steeds niet zeggen dat de vader zijn eigen deel van de kosten voor zijn kinderen niet zou moeten meebetalen.
en daar knelt het schoentje voor de heren: als zij op verlof kunnen met hun lief, dan is dat hun goed recht, als moeder het kan, dan is dat omdat zij het zogenaamd betaald hebben..... grow up heren.
Het interesseert me niet hoeveel welk apparaat wat verbruikt en wie zijn onderbroek na één keer dragen in de was steekt.
Wat jij doet is hier al jarenlang zeuren over je ex, terwijl er honderden vrouwen zijn die in dezelfde situatie zitten.
Het is niet netjes dat je ex geen alimentatie voor haar kinderen betaalde, en net zomin is het netjes dat mijn ex nooit voor zijn kinderen heeft bijgedragen.
maar al je sexistisch gemekker daarbij is me werkelijk teveel. Ik ben blij dat ik je nooit hoef tegen te komen.
|
Allemaal goed en wel, maar waarom krijgt de moeder bijna automatisch het hoederecht over de kinderen? Op die manier zijn het natuurlijk altijd de mannen die alimentatie moeten betalen en nooit omgekeerd.
En ben voor verplichte alimentatie maar het moet redelijk blijven. Als de man aan de dop staat of met een loontje van 1200 euro moet rondkomen, is het onredelijk 400 euro per maand te eisen bvb.
Het is ook onredelijk alimentatie te vragen als de man (of vrouw, in zeldzame gevallen) niet het recht krijgt z'n eigen kinderen te zien.
Als de vrouw weigert de man bezoekrecht te geven, of omgekeerd, moet er een wettelijke bepaling komen dat de andere dan ook geen alimentatie meer moet betalen.