4 april 2014, 15:27
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
Als je 1500 euros ( ik zeg maar iets ) kadoo krijgt elke maand, wil dat zeggen dat je dan geen enkele ambitie meer hebt ?
Ik zou dan bvb rekenen van " ik krijg er 1500 voor niets , nu kan ik een zaakje proberen opstarten, en als het misloopt, kan ik nog altijd op mijn 1500 terugvallen ".
Hetzelfde als je in loondienst gaat gelijk waar, wat je daar verdient komt bovenop uw 1500 basis-euros. Dan kan je er al snel 3000 binnenrijven elke maand. Dat is goed voor de economie, de mensen gaan meer uitgeven.
En wie zegt dat je geen chirurgen meer zult vinden ? Daarvoor moet je in elk geval geroepen zijn, iedereen k�*n en wil die job niet uitvoeren. En hetgeen je daar mee verdient zal wel een pak hoger liggen dan een eventueel onvoorwaardelijk basis-inkomen.
Langs de andere kant , échte werkonwilligen, authentieke luiaards, die liever 3/4 van de dag in hun bed of zetel liggen, stellen zich dan maar tevreden met hun basis-inkomen, die worden niet meer opgejaagd om een job te gaan doen waar ze van kotsen in feite, en dus niet goed zullen doen. Daarmee blijven die mensen van de arbeidsmarkt weg, en hebben de bazen dus enkel nog te maken met mensen die graag, of toch op z'n minst uit eigen keuze , gaan werken. De sfeer op de arbeidsvloer zal er beter van worden.
|
"U zegt maar iets" ?
Daar moet ik als alleenstaande ouder toch verdomd hard voor werken 
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
|
|
|
|