Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu
Bs'd
Jouw aanname dat ik slordig met de tijd om ga was gebaseerd op jouw gedachte dat de wetenschappers het bij het rechte eind hebben voor wat betreft de miljoenen/miljarden jaren.
De spartelverse dinokarkassen hebben die vergissing hersteld, en er is dus geen enkele reden meer om aan te nemen dat de bijbelse tijdrekening niet goed is.
|
Wat kunnen wetenschappers anders dan de feiten accepteren. Of denkt u dat dit een complot is? Overigens maakte ik een verschrijving met 'precambruim' waar ik cambrium bedoelde.
U stelt dat het scheppingsverhaal wordt bevestigd door het verslag van de fossielen. Als u gelijk heeft moeten alle mogelijke levensvormen in dezelfde aardlagen worden gevonden - van gelijke ouderdom - want de schepping zou binnen enkele dagen hebben plaatsgevonden. Maar u heeft geen gelijk, want te midden van de ediacarische biota uit het precambrium wordt niet de diversiteit aangetroffen van het cambrium. Het scheppingsverhaal wordt dus weerlegd door de separatie van de levensvormen over aardlagen van verschillende ouderdom. Ook is gebleken dat de eenvoudigste levensvormen, zoals sponzen en schimmels veel eerder zijn ontstaan dan de gewervelde dieren.
De ediacarische biota is een moeilijk taxonomisch onder te brengen soort van leven in het precamrium. (De naam is afgeleid van de eerste vindplaats - in Australië)
Gedurende het Ediacarium evolueerden de eerste Metazoa. Van deze meercellige organismen zijn op meer dan 40 locaties verspreid over de hele wereld fossielen gevonden, in het tijdsinterval 575-542 Ma. Sommige van deze fossielen zijn opvallend goed bewaard, ondanks het feit dat ze geen exoskelet bezaten. De rol die deze organismen hebben gespeeld in de evolutie van het leven op Aarde, is nog niet duidelijk.
-
wikipedia