Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
Oosterlinck was zelf betrokken bij de hoger-onderwijshervorming.
Wat heeft hij CONCREET zélf gedaan ???
Als je kijkt naar de resultaten op bv de grote internationale onderwijs-olympiades voor 18-jarigen dan is ons Vlaams onderwijs nog altijd in de top 5 v.d. ganse wereld.
2 (3?) jaar geleden op de mondiale wiskunde-olympiade in Argentinië, was een Vlaams VTI-student uit Poperinge (stad van Frimout) de zilveren medaille winnaar...

Het is juist dat veel jonge stielmannen nu weinig arbeidsfierheid hebben.
P. Smet zou beter, samen met technische leraars, d�*�*r aan werken...
In het technisch onderwijs is het inderdaad een plaag dat de leerlingen het Nederlands minder belangrijk vinden. Dat komt o.a. omdat in de technische wereld Engels primeert BOVEN ALLE ANDERE TALEN.
Jongeren in het technisch onderwijs zijn dikwijls "bezeten" van techniek waardoor ze (bijna) alle niet-technische vakken als niet-noodzakelijk aanzien.
|
er is nergens zo'n grote kloof tussen de verschillende onderwijstypen als in ons land,
op de wiskundewedstrijden zijn het enkele goede leerlingen die goed scoren
daarnaast zijn er veel schoolverlaters zonder diploma
hoe wil men dat nu gaan veranderen? = door het niveau nog naar omlaag te halen zodat meer lln een diploma halen
het zou idd beter zijn Engels als 2de taal te nemen