Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 6 april 2014, 22:02   #9815
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Just een vraagje, met wat bombarderen die helicopters dan om zo hoog te kunnen blijven ?
Barrel bombs uiteraard, valt niet meer te ontkennen denk ik. Het zijn aanvallen op Aleppo waar al 3 jaar zwaar gevochten wordt, burgers moeten nu toch wel allemaal vertrokken zijn daar of het zijn er met een doodswens. Waar het leger nu mee bezig lijkt is het volledig nivelleren van de wijken die in handen zijn van de rebellen en daar heb je geen precisie bombardementen voor nodig.

ISIS zit ook volop in die wijken met kidnappings, executies en honderden autobommen dus ze moeten niet zeggen dat het leger die ontziet of helpt, het leger heeft daar al een massa manschappen verloren en is het blijkbaar grondig beu. Het heeft geen nut meer om die hoop stenen te veroveren en heeft ze dan ook opgegeven lijkt me, wie daar nu nog zit is een rebel of een gevangene.

Ze blijken effectief en goedkoop op manschappen en munitie, ze gaan niet blijven manschappen kappot lopen op die stellingen. Hier een mooie compilatie in HD, je ziet bv een aanval met een vliegtuig waarbij die omlaag moet om te bombarderen, die heli's lijken me veel veiliger.

http://youtu.be/R_iYQlMw0r0
Doge is offline