Los bericht bekijken
Oud 8 april 2014, 09:08   #18
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals je heel goed weet, werd het VB niet veroordeeld omdat ze vrouwenbesnijdenis aanklaagden, maar wel omdat de partij aanzette tot haat door allochtonen stereotiep en negatief voor te stellen. In het arrest werd een hele waslijst van voorbeelden aangehaald om dat te staven waarvan de passage over vrouwenbesnijdenis er één van de tientallen is. Het VB toonde zich dan ook niet bezorgd om vrouwenbesnijdenis als dusdanig, maar gebruikte de praktijk om moslims te stereotyperen, niet alleen voorbijgaand aan het feit dat vrouwenbesnijdenis ook bij niet moslims voorkomt, maar vooral dat de meerderheid van de moslims (waaronder Turken en Marokkanen) de praktijk niet eens kent. Op dit forum zijn daar nog steeds de gevolgen van te zien, zoals de Hollandse Aardbei in deze draad nog maar eens mooi aantoont. Wat meteen bewijst wat er in het arrest te lezen is.
Euh sorry, maar waarom link je mij hier aan uitspraken van het VB waar ik totaal niet mee te maken heb? Aangezien het vooral moslims zijn die hun kinderen laten besnijden, en daarbij ook Joden aan deze praktijk doen, denk ik dat het inderdaad een cultureel-religieus gegeven is. Of vergis ik mij hierin?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden