Los bericht bekijken
Oud 9 april 2014, 17:57   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Telenet maakt hele generatie digicorders waardeloos

Ik dacht het al dat er iets gaande was daar bij Telenet.

Ik ben nog in het bezit van zo een DigiBox (self install, gekocht dus)

Maar hier valt met de regelmaat van de klok de verbinding uit en ze beweren hoog bij laag dat het mijn modem is dat in de fout gaat maar ik geloof dat gewoon niet.

Wat is er gaande ...

Citaat:
Vanaf 2 september zal Telenet alleen nog digitale decoders ondersteunen die HD-beeld kunnen ontvangen. Het signaal van de eerste generatie SD-digicorders en -boxen gaat daardoor op zwart. De digitale dozen -er zijn er nog zo'n honderdduizend in omloop- zijn daarmee goed voor de vuilnisbelt.
Bron

Dus waarschijnlijk zal er wel weer iets uit de hoek komen voor mensen die willen opnemen (lees: nog meer betalen)

Op zich is het misschien een goede zaak dat het DigiBox/Corder toestel 'verdwijnt' want dat stond daar uiteindelijk dag in dag uit 18W te snoepen.

Slaapkamer heb ik een TV met CI+ kaartje, dat werkt prima.

Andere TV ook maar eens voorzien van zo een CI+ module, ik neem toch nooit niets op en dan werkt dat naar behoren.

p.s. In mijn geval hoeft het niet echt hem weg te doen want die kan HD aan de DigiBox, maar toch dat verbruik ...