Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil
er valt nog steeds veel geld te verdienen aan immo, maar niet met alles of overal (is dat trouwens ooit anders geweest?)
Van de nieuwbouwappartementen of sleutel op de deurwoningen zou ik wegblijven. Wel interessant zijn openbare verkopen en huisen met werk aan.
Mijn eerste huis dat ik had, daar was er zeer veel werk aan (elektriciteit, badkamer, isoleren, keuken etc etc) maar , na aftrek van de kosten, wel verkocht met 30% winst. Het huis waar ik nu in woon, heeft ook nog wat werk, maar ik denk er toch ook zo'n 20% winst op te kunnen draaien indien ik zou willen verkopen. Misschien meer.
Vooral in openbare verkopen kan je af en toe een grote slag slaan: onlangs was ik wat te laat, maar had ik een appartement gezien aan de kust, bijna afgewerkt, dat op een prijs stond waar er volgens mij +- 90% winst op te pakken was.
Feit is dat bij openbare verkopen, je uw financiele status wel op orde moet hebben: immers krijg je weinig tijd om de kosten te betalen en moet je na x aantal dagen wel rond zijn met de financiering.
Maar ik blijf erbij: op sommige vlakken is er écht nog veel marge om zaken te doen.
|
Idd, natuurlijk moet men ogen hebben die zien en handen die wat kunnen.
En voor de rest is het goed rekenwerk en vergelijken met de prijzen in de omgeving van vergelijkbare panden.
En een beetje financiële armslag hebben, echter zo ruim hoeft het budget niet te zijn.