Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik heb er geen problemen mee om naast Marokkanen te wonen, als die mij gerustlaten. Persoonlijk heb ik soms liever Marokkanen dan Vlamingen. Vlamingen lijken echt geen leven te hebben. Elk detail van JOUW leven wordt bestudeerd, waar en wanneer je je vuilniszakken buitenzet, wanneer je thuiskomt en met wie, etc. Niet omdat ze bezorgd zijn hoor, nee, omdat ze vinden dat je niet aan hun norm voldoet... Zelfs veel hollanders die in Vlaanderen wonen vinden dat. Maar ze blijven er wonen omdat het voor hen toch "het zuiden" is vergeleken met Nederland dat echt een Noord-Europese mentaliteit heeft. België dat is eigenlijk het verhaal van een bende achterlijke boeren die in enkele eeuwen het centrum van de wereld werden. Maar de achterlijke boerenmentaliteit kruipt waar ze niet staan kan.
De Marokkanen kan dat geen zak schelen, zijn ook toleranter als je 's avonds eens een feestje houdt. soms voel ik mij hier in België ook echt allochtoon, en blij dat ik in een allochtone wijk woon, dat geef ik gerust toe. soms vind ik Belgen een vreselijk volk, soms heb ik er ook sympathie voor.
|
Klopt wel een beetje...daarom dat veel Vlamingen die naar Wallonië gaan wonen nooit meer terug naar Vlaanderen willen.De samenleving is er veel warmer en mensen zijn nog bezorgder en solidairder met elkaar.In Vlaanderen wordt het steeds meer ieder voor zich...nooit genoeg....er mag niks meer en wat nog mag is verplicht.Zelfs Voorzitter Peumans zei ooit te willen herboren worden als Waal indien reïncarnatie zou bestaan !