Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil
dat vrees ik ook. De staat gaat vroeg of laat beginnen voelen dat ze inkomsten aan het mislopen zijn op de accijnzen van diesel en naft. Dus gaan ze die ergens anders zoeken: andere regels voor aardgasauto's, extra taksen voor batterijen, meer belastingen via laadpalen etc etc
|
Dat zie ik eerder voor mogelijk, maar zolang E-auto´s een auto in de marge blijft zullen ze dat vermoedelijk niet doen. Of zijn er al politieke geruchten geweest dat die ooit komen tegen 2020 of later ? Die onnozelaar wil ik graag eens kennen.
Tesla kan laadstations bouwen en aanleggen op privaatgronden bij (snel)restaurants enz..., ik zie niet in wat de staat daar te pruttelen kan hebben.
Tesla betaald zijn -ook toekomstige- superchargerstations in Europa uit eigen zak.
Kostenplaatje: (laag) geschatte € 300.000 per station met 8 laadpalen.
Namelijk € 30 miljoen heeft Tesla begroot voor 100 superchargerstations te bouwen in Europa. De bestaande 120 kW laadpalen krijgen enkel een lichte modificatie/update naar 135 kW.
Kan je alles via-via lezen in de links die ik aangereikt heb, ook bij Tesla zelf.
reklame:
https://www.youtube.com/watch?v=P-R9y1SqaRk
ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_M...harger_network
media:
Citaat:
http://www.zeit.de/mobilitaet/2013-1...-ladestationen
Tesla errichtet Gratis-Schnellladestationen
Tesla bietet das Elektroauto S seit Sommer in Deutschland an. Doch dem US-Hersteller gibt es hierzulande viel zu wenige Ladestellen. Also baut Tesla sie einfach selbst.
|
Ook de stroom die Tesla S - 85 kW - rijders daar exclusief tanken is voorlopig op rekening van Tesla zelf.
Zijn er verder nog klachten over dit
100 % gratisbeleid van Tesla ?
