Los bericht bekijken
Oud 15 april 2014, 20:07   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Waar ziet gij tranen?

Dat Lowie 14 echter aan de haal ging met een flinke brok van, niet alleen van Vlaanderen maar ook van Henegouwen, daarover hoor ik U niet janken.
Alhoewel U dat als Belgicist toch evenzeer zou moeten raken.
Eigenlijk bent u een janker die jankt met twee maten en twee gewichten.

De reden, van zowel van datgene waarover ge jankt, (het "verlies" van de generaliteitslanden en Nederlans Limburg) als datgene waarover ge nu net niet jankt is echter duidelijk.
Uw gejank staat namelijk in funktie van één doel: bewust wrijvingspunten zoeken met Vlaamsgezinden en (Groot)-Nederlanders.
Ik daarentegen tracht van een konstruktieve bijdrage te leveren aan een gedachtenwisseling.
Ik jank niet over het verlies van de generaliteitslanden. Dat is een gedane zaak. Het geschiedkundig lot heeft het zo gewild. Wanneer ik het heb over de generaliteitslanden, dan is dit voornamelijk om erop te wijzen dat Nederland maar even kunstmatig is als België. En tevens te wijzen op het feit dat de calvinisten helemaal niet zo verdraagzaam waren vermits ze de bevolking van de Staatslanden zeer onheus hebben behandeld.

Dat Lodewijk landjepik speelde, is een open deur instampen. Ook dit is een gedane zaak. Maar goed, indien het u amuseert moogt u altijd proberen de Frans-Vlamingen terug te vervlaamsen. Mij interesseert dit geen iota. Idem dito voor het stukje Henegouwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2014 om 20:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden