Discussie: Liechtenstein
Los bericht bekijken
Oud 15 april 2014, 20:56   #186
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ja, ik geloof dat er niet-corrupte politici bestaan. Je zult weliswaar goed moeten zoeken, maar dat geldt bij ieder product/dienst dat goede waar voor z'n geld levert.
Dat is bezwaarlijk een antwoord op mijn vraag. Ik denk ook dat er niet corrupte politici bestaan maar je moet ze met een vergrootglas gaan zoeken en ze zijn met veel te weinig om de dienst uit te maken.

De vraag was: kan u mij eens voorbeelden geven van hoe door de belasting voor X omhoog te trekken die voor Y naar beneden is gegaan? Of is de werkelijkheid simpelweg dat elke extra belastinginkomst simpelweg tot hogere uitgaven leidt door de overheid.

Uw vergelijking met producten en diensten loopt overigens compleet mank want daar speelt nog wel het concurrentieprincipe, iets wat al veel moeilijker is tussen landen (Het is heel wat moeilijker om van land te veranderen dan van leverancier van diensten of producten en mensen zoals u willen het kleine beetje concurrentie dat er op dat vlak nog bestaat liefst helemaal zien verdwijnen... )