Discussie: Multiculkomedie
Los bericht bekijken
Oud 16 april 2014, 16:49   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag nog tussen de e-mails die rondgestuurd worden!
Mocht het een "hoax" of zoiets zijn, laat maar weten, maar waarschijnlijk is het grotendeels de waarheid... of puur "racisme" nietwaar!

Citaat:
Beste harde werkers , we zijn hier goe bezig . . .

Bea baat een Dexia kantoor uit in Sint-Niklaas.

Bea vertelt me volgend verhaal, fel over haar toeren, maar het moet van haar hart :

Deze week meldt zich een koppeltje Roma zigeuners aan in de bank.

Meisje 16 jaar, jongen 19 jaar , Het meisje is pas bevallen (op onze kosten), alhoewel illegaal in ons land.

Het koppel krijgt 864 euro per maand van het OCMW + de helft van de huishuur betaald door OCMW.

Ze hebben recht op kindergeld alhoewel geen van beiden ook maar één seconde gewerkt heeft. En omdat de moeder minderjarig is, krijgt ze dubbel kindergeld 1200 euro per maand.

Ze kunnen echter geen rekening openen in België, dus mijn schoonzus weigert.

Binnen het uur komen ze terug in gezelschap van een oom die vraagt de bedragen op zijn rekening te storten.

Mijn schoonzus weigert en zegt dat dit onmogelijk is. De oom beweert dat alles geregeld is.

Mijn schoonzus belt naar OCMW en naar Dienst Kindergeld, en geloof het of niet : ze moet alles in orde brengen om die bedragen aan hen uit te betalen via derekening van de Roma-oom.

Meer dan 2000 euro per maand + dehelft huishuur voor een stel illegalen die hier nooit gewerkt hebben.

Ze hebben nooit één bijdrage geleverd onder welke vorm ooit.

En wij mannekes?

Heel jullie leven gewerkt, belastingen betaald, sociale bijdragen betaald, BTW betaald op alle aankopen ...

Wij zullen alle tekorten van de staatskas wel bijpassen !

En … wat gaat vadertje Staat jullie betalen als je ooit je pensioenleeftijd bereikt ? . . . . en werken tot 67 of 70 jaar ? !

Sorry, ik ben woedend, maar ik kan niet anders dan het doorsturen, zo iets mag iedereen weten !
andev is offline   Met citaat antwoorden