Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2004, 21:19   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Voor mij is het Belgisch niveau een overbodig niveau.
Voor mij een onmisbaar niveau.

Citaat:
Denkt u nu echt dat het Bedrijfsleven er enige moeite mee heeft om zich te profileren dat ze in Vlaanderen gevestigd zijn of dat ze gevestigd zijn in België? Niet dus!
Ja. Mr. Moortgat, uitbater van de gelijknamige brouwerij beweerde hetvolgende:

De regionalisering van de exportsteun is voor ons geen goede zaak. Ons bier is BELGISCH, niet Vlaams, niet Waals.

De regionalisering van die exportsteun betekent dus een financiële kater voor onze Belgische bedrijven. Anders zou de familie Moortgat, met de gekende reputatie, deze stelling nooit verkondigen.

Citaat:
Zoals reeds eerder is gezegd geweest op dit forum is het Brabants trekpaard een naam en heeft dit dus weinig te maken met een al dan niet nationaal niveau.
Het gaat hem niet om de naam, wel om de regionalisering van de Maatschappij die de fokkers van Brabantse trekpaarden verenigd. En Brabant is en blijft Brabant, Waals Brabant incluis

Citaat:
Over de kwestie Duvel Moortgat weet ik niets, maar misschien kunt me verwijzen naar een topic hierover. DHL bewijst dat de Brusselse regering en eigenlijk 2 franstalige partijen daarin dwars lag.
De topic staat hieronder communautaire discussies, maar kan ze niet direct terugvinden. De bovenstaande quote van Moortgat himself, zegt die niet meer dan genoeg?

Laatst gewijzigd door Yann : 12 oktober 2004 om 21:20.
Yann is offline   Met citaat antwoorden