Citaat:
do 17 apr 2014, 07:54 | 121 reacties
Vader slachtoffertjes: horrorhonden 'onschuld zelve'
SCHIJNDEL -
Twee meisjes die dinsdagmiddag werden aangevallen door agressieve staffordshireterriërs in Schijndel, zijn slachtoffer geworden van 'lieve' honden. "Ze hebben nog nooit iets gedaan", bezweert de vader van de slachtoffertjes.
De man zegt verbaasd te zijn door de plotselinge aanval van de honden op zijn dochters. "Hoe had ik dit kunnen voorkomen? Ze hebben nog nooit iets gedaan."
De slachtoffertjes (6 en 10) zaten dinsdagmiddag opgesloten in een chalet op recreatiepark De Molenheide toen de bijtgrage honden toesloegen. De meisjes konden geen kant op. Hun vader zegt dat hij zijn honden achter slot en grendel deed voordat hij vertrok uit het vakantiehuisje.
"Ik weet niet waarom de honden uit de bench zijn gelaten", zegt de man donderdag in het Brabants Dagblad. "En nee, ik weet ook niet waarom de deur van het chalet op slot zat. Dat heb ik de kinderen nog niet kunnen vragen."
De honden zijn inmiddels afgemaakt door een dierenarts. Volgens ooggetuigen hebben de beesten een waar bloedbad veroorzaakt in de chalet. "Een horrorfilm was er niks bij", reageerde een geschokte buurvrouw. "Het was afschuwelijk, zoveel bloed."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._zelve___.html
|
Echt schandalig om je kinderen alleen te laten, opgesloten nog wel met twee van die rotbeesten.
Citaat:
do 17 apr 2014, 12:57
Slachtoffertjes Schijndel uit probleemgezin
'S-HERTOGENBOSCH -
De twee meisjes die dinsdagmiddag werden aangevallen door agressieve staffordshireterriërs in Schijndel, zijn bekend bij de Kinderbescherming. Donna (10) en Milana (6) komen uit een probleemgezin.
De meisjes zijn na een onderzoek van de Raad voor de Kinderbescherming bij hun moeder weggehaald en aan vader toegewezen. Het gezin krijgt sindsdien ook begeleiding van Bureau Jeugdzorg. Dat meldt Omroep Brabant.
De slachtoffertjes zaten dinsdagmiddag opgesloten in een chalet op recreatiepark De Molenheide toen drie agressieve staffordshireterriërs toesloegen. De jongste van de twee heeft tientallen bijtwonden opgelopen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...emgezin__.html
|
Ja dan kun je iets verwachten Snap niet dat die vader zo handelt. Dan kunnen de kinderen beter in een goed pleeggezin dan aan zo een onverantwoorde vader toegewezen worden. Benieuwd hoe jeugdzorg dit weer gaat oplossen want zo bijster snugger zijn ze bij die club ook niet. Weet ik uit verhaal van kennis die ermee te maken heeft.
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt. Kies dan met kinderen een Labrador, zelf een gehad, die nodigt zelfs nog inbrekers uit naar binnen.