Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroom Leuridan
De Standaart schrijft deze morgen op pagina 11dat het aantal ongevallen met doden en gewonden in het voorbije jaar met 6,03% gedaald is. Een feit dat we enkel kunnen toejuichen, en terzeldertijd hopen dat dit het volgende jaar nog meer zal zijn.
Over de oorzaak van deze daling is er toch een kleine bedenking te maken: de daling in Walonië is groter dan die in Vlaanderen!! Goed zo van de walen, proficiat zou ik zeggen, een voorbeeld om na te volgen...Maar,... hoe kan dit nu? Weet u nog, dat men bij het invoeren van die zo verguisde flitspalen ons zo sterk op het hart drukte, dat men dit niet deed om de staatskas te spijzen, maar wel omwille van de verkeersveiligheid! Welnu, iin Walonië staan 4 Flitspalen, en in Vlaanderen 1000, en die flitspalen, die waren toch bedoeld om de verkeersveiligheid te verhogen? Zou het kunnen, dat de aanwezigheid van de flitspalen de daling van het aantal ongevallen geremd heeft? Dat de flitspalen cotraproductief zijn? Dat ze inderdaad enkel en alleen tot doel hebben de automobilist uit te melken?
Een positieve invloed op de verkeersveiligheid hebben ze zeker niet!
|
lijkt mij een foute redenering. leg jij mij eens uit waarom flitspalen contraproductief zijn? ge gaat nu toch niet harder rijden als er palen staan? en laten we eerlijk zijn, het verband tussen snelheid en verkeersongevallen ga jij nu toch niet weerleggen?
Waarom er dan een sterkere daling is in Wallonie is mij ook wel een raadsel, dat zal dan wel uit verder onderzoek moeten blijken.