Los bericht bekijken
Oud 19 april 2014, 14:12   #1678
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Werkelijk?
En hoeveel procent van de bevolking in die stad is autochtoon?
Want als dat pakweg maar 10 procent is ofzo, dan zijn dat cijfers die echt wel iets zinvol zeggen over het verband tussen autochtonen en criminaliteit.
In Roeselare?
Nou, als je 's avonds over straat loopt heb je ook hier al de indruk dat je je in een smeltkroes begeeft. Dat bedoel ik niet negatief hé.
Zoals ik al zei, nog nooit problemen ondervonden.
Sommigen willen dat natuurlijk niet geloven.
Dan komen ze aanwaaien met verhaaltjes in de trend van :"moest Fien Sabbe door een bende van 20 allochtonen brutaal verkracht worden, ze zou nog stellen dat het een leuke ervaring was".
Nu, het moet nogal een hel zijn daarbuiten.
Als je leest wat de families van Vigilant, circe, Pericles, SDX en zovele anderen al hebben meegemaakt. Niet één, niet twee, maar soms twintig keer overvallen, beroofd, in elkaar geslagen, vastgebonden en betast.
Eigenaardig genoeg nooit doden.
Moorden zijn immers traceerbaar in de media.
Daar kun je al iets moeilijker over uit je nek staan kletsen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden