Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil
dat vrees ik ook. De staat gaat vroeg of laat beginnen voelen dat ze inkomsten aan het mislopen zijn op de accijnzen van diesel en naft. Dus gaan ze die ergens anders zoeken: andere regels voor aardgasauto's, extra taksen voor batterijen, meer belastingen via laadpalen etc etc
|
Ja haha.
In 1975 sponsorden ze boeren om fruitbomen te kappen en te verkavelen.
Nu sponsoren ze om bomen te planten.
Kwestie van wat roverheid het meest buit oplevert.
Kijk naar de zonnepaneelsponsoring. De gevolgen. Dat illustreert zo een beetje de blinde vlek van sommigen: ze suggereren dat iets macro economisch haalbaar is, maar staatssponsoring is niks meer dan een verschuiving, en op het macro economische niveau is de kost steevast groter (de eigen zakskes van de staatsapparatisten en hun aanhangers in het proces mee gevuld) en kan dus logischerwijze nooit op die schaal rendabel zijn. Stop de sponsoring en byebye wat het ook was. Voorbeeld het massaal verdwijnen van zonnepaneelproductie na het reduceren van de sponsoring. Plotseling mega capaciteit... teveel. Overproductie, op de rug van anderen.