Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger
Een loontrekkende, die wet dat hij reeds een paar duizendjes belastingen betaalde en die eveneens weet dat na het indienen van zijn aangifte hij waarschijnlijk een paar honderd eurootjes van vadertje staat zal terugkrijgen zal heus niet te laat zijn om zijn aangifte te doen... De te laat aangevers zijn waarschijnlijk mensen met "andere" inkomsten, die wat moeten nadenken hoe ze belastingen moeten vermijden ; die kunnen waarschijnlijk wat "hulp" gebruiken in de vorm van een forfaitaire "boete" die mogelijk lager is dan hetgeen ze in feite hadden moeten betalen...
|
Ik ben loontrekkende, en een paar jaar geleden ben ik erachter gekomen dat de belasting-diensten PERFECT op de hoogte zijn van
1) AL mijn inkomsten,
2) AL mijn (aftrekbare) giften aan 'derden' en andere mogelijke aftrekposten en
3) AL mijn inspanningen om te sparen.
Sindsdien vul ik geen belastingaangifte meer in, en daar heb ik al boetes voor betaald.
Met die wetswijziging 'in alle discretie' zal ik echter wél rekening beginnen te houden.
Ik wil dat extra sommetje dat mijn werkgever - het ministerie van onderwijs van de "Fédération Wallonie-Bruxelles - blijkbaar ten onrechte tevéél aan de belasting-diensten betaalde net als vroeger toch weer in eigen handen krijgen.