Los bericht bekijken
Oud 23 april 2014, 11:14   #219
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niks van. De SZ is ook goed voor ons Vlamingen. Elke dag prijs ik me gelukkig in België te wonen en Belg te zijn op dit vlak. Niet dat ik zoveel gebruik maak van de SZ, maar ik zie soms rondom mij mensen die pech hebben en zwaar ziek vallen. Dan pas beseft men in welk land van melk en honing wij Belgen leven.

En ik laat me dat niet afpakken door een verwaande kwast in Armani-pak die eigenlijk nog nooit één poot heeft uitgestoken in zijn hele leven zoals enen De Wever.
Zeker, de SZ is óók goed voor de Vlamingen. Maar gaan beweren dat dit het allerbeste is wat in Europa te vinden is getuigt van ideologische blindheid en verwaandheid. We kunnen inzake het opbouwen van een eerlijker en steviger gefundeerde sociale zekerheid van andere Europese landen (vooral de Noord-Europese) heel veel leren. In de Scandinavische landen wordt van de bijstandtrekkers ook veel meer verantwoording en samenwerking vereist. Maar hetgeen uitbetaald wordt is dan ook een heel stuk fatsoenlijker dan in het door u zo aandoenlijk bewierookte en met hymnen bezongen Belgique. Mentaal bent u eigenlijk een perfecte Waal: doodsbang dat er iets zou veranderen en bijgevolg "demandeur de rien".
quercus is offline