Israëlische officier schoot geweer leeg op Palestijns meisje
10:10:42

[size=1]Israëlisch leger in Gaza
[/size]JERUZALEM - Het Israëlisch leger heeft een officier voorlopig geschorst, waartegen een intern onderzoek loopt. Zijn manschappen beschuldigden hem ervan op 5 oktober in de Gazastrook de lader van zijn wapen te hebben leeggeschoten op een dood Palestijns meisje.
De dertienjarige Imane Al-Hams werd op weg naar school in Rafah gedood. Het meisje werd getroffen door twintig kogels, onder meer in het hoofd en de borst, preciseert Ali Moussa, directeur van het ziekenhuis van Rafah, waar het slachtoffer werd overgebracht.
Een anonieme soldaat verklaarde aan de Israëlische legerradio dat het meisje met een zak een stelling van het Israëlische leger naderde. ,,De soldaten openden het vuur in haar richting omdat ze dachten dat ze een bom transporteerde. Ze vluchtte, maar was geraakt en viel neer'', vertelde de soldaat op de militaire radio. ,,Onze officier heeft haar toen benaderd en schoot twee kogels in haar hoofd. Nadien schakelde hij zijn wapen in automatische positie en ledigde zijn lader op het bewegingloze lichaam", vervolgde de soldaat. Volgens stafchef Moshe Yaalon openden de soldaten het vuur in de richting van het meisje omdat ze haar verdachten deel uit te maken van een afleidingsmanoeuvre om de soldaten uit hun stelling te lokken, zodat Palestijnse schutters hen onder vuur konden nemen.
13/10/2004 - afp - kld
Alé , ik vraag mij af waarom een meisje van 13 dood leegschieten met een volle lader ?
Was dat per ongeluk dan kan ik dat beter begrijpen maar "leegschieten" ? dat begrijp ik echter niet !!
Er heerst bij mijn weten een groote vraag teken , [size=7]?[/size]