Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Echt liegen heb ik nooit gedaan maar wat overdrijven is altijd goed.
Binnen productie werkt dat altijd.
Ooit van ver een bepaald machien zien draaien? Zeg maar dat je dat 'kent'.
En nadien val je nooit door de mand want elk machien heeft zijn eigen kenmerken en aardigheden en die moet zelfs een ervaren machinevoerder bij elke machine weer aanleren.
Strikt genomen is van "al eens gezien" naar "dat ken ik!" meer een overdrijving dan een leugen.
Nog uit ervaring: maak van je reachtruckrijbewijs gerust een heftruckrijbewijs of omgekeerd. Soms vragen ze echt specifiek het een of het ander maar als je later door de mand valt doe je alsof je niet wist dat dat verschillende rijbewijzen waren maar dat je bereid bent zo'n cursus te volgen. Als ze tevreden over je zijn doen ze dat wel.
|
Heb ik ook ooit gedaan bij een interim-job als telefoniste. Ze vroegen me of ik met een centrale kon werken en ik zei gewoon "ja". Dat was gelogen, ik had het nog nooit gedaan maar toen ze me de centrale lieten zien, zei ik dat ik met een ander type centrale gewerkt had. Dat geloofden ze zonder meer want hun centrale was verouderd. Ik kreeg dus de volledige uitleg hoe hun centrale werkte en ik kreeg de job!