Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2004, 15:47   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard Lieve Prinses Mathilde steunt de campagne van Unicef

Prinses Mathilde, die in februari op bezoek was in Niger, verleent haar steun aan de Unicef-campagne.

Prinses Mathilde steunt de campagne van Unicef

wo 13/10/04 - Prinses Mathilde steunt de geldinzamelactie "Onderwijs, mijn recht" van Unicef. De Belgische afdeling van Unicef wil 150.000 kinderen op de schoolbanken krijgen in Congo, Niger en Roemenië. De prinses heeft vanmorgen het startschot van de campagne gegeven. Op de Grote Markt van Brussel liet ze samen met 450 schoolkinderen ballonnen op.

"Wij vinden onderwijs vanzelfsprekend, maar in veel landen is het dat niet".

Prinses Mathilde, die in februari op bezoek was in Niger, verleent haar steun aan de Unicef-campagne.

"Wij vinden onderwijs vanzelfsprekend, maar in veel landen is het dat niet".

(foto VRT)

Wereldwijd gaan meer dan 120 miljoen kinderen, vooral meisjes, niet naar school. De Belgische afdeling van Unicef, het kinderfonds van de VN, lanceert daarom de geldinzamelactie "Onderwijs, mijn recht". Ze wil zo 150.000 kinderen in Congo, Niger en Roemenië opnieuw naar school sturen.

Prinses Mathilde, die begin dit jaar een bezoek bracht aan Niger, verleent haar steun aan de campagne. Tijdens haar missie had de prinses ook een schooltje bezocht. "Wij vinden het vanzelfsprekend dat kinderen naar school gaan, maar voor veel kinderen is dat niet het geval. Als jonge moeder treft me dat enorm", zei de prinses.

Volgende week vertrekt Mathilde op missie naar het Afrikaanse land Mali. Ook daar zullen de thema's basisonderwijs en gezondheid centraal staan.

Ze heeft een goed hart , leve Mathilde , leve Belgie !

Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden