Los bericht bekijken
Oud 25 april 2014, 12:46   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Ik heb een dubbel gevoel bij uw post.

Enerzijds deel ik uw mening dat de onverdraagzaamheid van die mensen ronduit schokkend is (hoewel ik toch enige reserves heb, vermits de bron hln.be is, nou niet meteen een kwaliteitskrant die bekendstaat om juiste, laat staan genuanceerde, berichtgeving), anderzijds vind ik het triest dat u dit geval recupereert om op een politieke partij te bashen.

De politieke voorkeur van de betrokkenen lijkt mij volstrekt irrelevant en ik vind het deel van uw openingspost waarin u er een politieke partij bijsleurt, dan ook vrij smakeloos.

En wie mijn vorige posts hier ooit gelezen heeft, weet dat ik moeilijk kan beticht worden van enige sympathie voor de NVA, wel integendeel.

Waarschijnlijk zal er wel een zekere mate van overlast zijn, maar de manier waarop deze buren ermee omgaan, is ongehoord. Dit is iets wat intern moet geregeld worden tussen bewoners en de VZW.

Gewoon normaal met mekaar spreken en wederzijds begrip zou dit conflict volgens mij meteen kunnen oplossen. Dit is meer iets voor een bemiddelaar in burenruzies, niet voor juridisch getouwtrek i.v.m. stedenbouwkundige regels.

Dit is ook wat de Stad Gent nu onmiddellijk zou moeten doen: een bemiddelaar naar daar sturen om de lont uit het kruitvat te halen. Zeker niet gewoon blijven toekijken hoe het verder escaleert.

In deze tijden met oneindige mogelijkheden qua communicatie is het frappant vast te stellen hoe weinig mensen nog in staat zijn met mekaar te praten, mekaar te begrijpen en constructief tot een oplossing te komen.

Kwaad word ik hier niet van, wel heel triest.
2
SDX is offline   Met citaat antwoorden