Niemand vindt een concrete berekening in de nva-programma's.
En dat is al krak hetzelfde zo bij de andere politieke partijen. Wellicht omdat de berekening zo'n grote soep is. Of geworden is. Dank zij ... de oude machtspartijen.
Niemand vindt die cijfers precies, maar vooral De Morgen zal daar toch eens concrete cijfers op plakken. Weet ge wat dat is? Pure propaganda, dat is dat !!
Ik heb in ieder geval gezien in de congresteksten van de nva:
- dat de automatische koppeling aan de index behouden blijft voor uitkeringen en pensioenen;
- dat ook het wettelijk pensioenstelsel versterkt moet worden.
Ik heb nog niemand horen pleiten tegen een oplijsting van 'fysiek zware beroepen'.
(een naaste gebuur is verpleegster: zij krijgt meer vakantie naarmate ze ouder wordt; om het werken tot 60 of verder, draaglijker te maken; een verdere gebuur is rijkswachter: zijn vroeg pensioen - 56 dacht ik me te herinneren- is voor hem een verworven recht, maar de jonge gasten mogen pas aan 58 ...)
Maarre ... wat is er nu in hemelsnaam verkeerd aan, dat iemand die tot zijn 63° werkt, inderdaad meer pensioen trekt dan iemand die tot zijn 62° gewerkt heeft ??
.
|