Los bericht bekijken
Oud 26 april 2014, 11:54   #1
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard Clash tussen het Westen en de islam

Gisteren hadden mijn vader en ik een discussie over de islam, en hoe, gezien bepaalde landen zoals Nederland en Frankrijk momenteel steeds een rechtsere koers beginnen te varen, er misschien wel een clash zou komen tussen de islam en het Westen. Mijn vader vertelde me dat hij niet denkt dat er een echte 'clash' zal komen, maar dat we over 50 jaar zullen beseffen dat diversiteit er nu eenmaal is en dat mensen nu eenmaal anders zijn. Hij gaf hierbij het voorbeeld van New York, een echte kosmopolitische stad waar mensen van allerlei slag elkaar ontmoeten. Ikzelf weet het niet zo goed. Ik ben voor diversiteit en zie daar zeker geen graten in. Maar iets vertelt me dat een clash toch nodig is. Vooral na het lezen van de wantoestanden die momenteel in de UK plaatsvinden (dagelijkse verkrachtingen door taxichauffeurs, extremistische moslims die Britse scholen willen veranderen in islamitische scholen, enz.)

Wat denken jullie? Zal er een clash tussen de islamitische wereld en het westen komen? Is deze clash noodzakelijk? En zo ja, waarom?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden