Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2014, 10:48   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skandra Bekijk bericht
In België geldt de wettelijke verplichting voor het verdoofd slachten van dieren, behalve voor rituele slachtingen. Met dit laatste loopt het steevast mis, lees in dit verband het verslag van GAIA sub http://www.gaia.be/nl/nieuws/gaia-sl...doofd-slachten en na lectuur ervan, bekijk a.u.b. ook de filmreportage sub http://vimeo.com/52061677 (opgelet, harde beelden!). Wat de moslimgemeenschap betreft, deze is gebonden aan de strikte Halalregels voor onverdoofd slachten : http://www.halal.nl/halal/eiwitten/d...ueel-slachten/ Deze regels worden in België vaak en overduidelijk met voeten getreden, zodat ook moslims in feite nepHalalvlees consumeren : hun geloofsvertrouwen wordt geschonden, terwijl het slachtvee zelf verschrikkelijk lijdt. Nochtans is er reeds sedert 21/10/2010 een wetsvoorstel ingediend door dhr. Flor Van Noppen (NVA) om ook onverdoofd ritueel slachetn te verbieden, doch dit werd nooit gestemd : http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...slat=53&inst=K. Ik heb zelf ter zake meegedaan aan een schrijfactie, gericht tot de voorzitters van de Vlaamse politieke partijen, met uitzondering van de extremistische VB en PvdA en uiteraard van de NVA, want overbodig gezien het wetsvoorstel van dhr. Flor Van Noppen. CD&V en Groen! hebben hierop niet gereageerd en OpenVLD vond het zelfs niet nodig de leesbevestiging aan te klikken. Enkel de Sp.a reageerde per kerende, en dit is op zich reeds een verdienste. Het standpunt van deze partij komt neer op (citaat) : “Om te vermijden dat de rituele slachtingen in de clandestiniteit verdwijnen, zouden we liefst zien dat de moslim- en joodse gemeenschap er zelf toe komen af te zien van rituele slachtingen waarbij dieren nodeloos lijden. We zijn ervan overtuigd dat hiervoor mogelijkheden bestaan en dat overleg en dialoog met de gemeenschap kan leiden tot het verzoenen van dierenwelzijn en godsdienstvrijheid”. In de schrijfactie was niet eens gevraagd om ritueel slachten te verbieden, wel op het verbod op onverdoofd ritueel slachten! Bovendien komt de uitvoering van dit standpunt erop neer dat Joden en moslims zich zouden moeten onthouden van een voor hen belangrijk onderdeel van hun godsdienstbeleving, hetgeen de e.v. eeuwen wellicht nog niet zal gebeuren. Of hoe je op een diplomatische wijze een delicaat thema naar de Griekse kalender verwijst omdat het je niet goed uitkomt... Het standpunt van de Sp.a wordt wellicht ook gedeeld door de andere, zwijgzame partijen. Al deze zelfuitgeroepen democraten zijn in werkelijkheid bang voor stemmenverlies van hun Halalelectoraat, dat trouwens zelf ook onbewust bedrogen wordt ingevolge het niet toepassen van de Halalregels bij ritueel slachten. M.a.w. in dit dossier bedriegt iedereen iedereen, terwijl dieren ongestraft kunnen worden gefolterd!
PS. Ik heb eerder ook de vraag gesteld aan de Partij voor de Dieren (België) waarom dit thema niet in hun partijprogramma is opgenomen, doch wacht nog steeds op antwoord.
Als burgers van een parlementaire democratie kunnen we slechts 1x on de 5 jaar onze stem uitbrengen, terwijl we nadien monddood worden gemaakt bij gebrek aan de mogelijkheid om een falend beleid via afdwingbare referenda bij te sturen. Mijn boodschap naar alle dierenvrienden : denk goed na voor wie je op 25/05/2014 zal stemmen, veel keuze blijft er blijkbaar niet meer over indien je dit thema sterk ter harte neemt! Tot slot voor alle duidelijkheid, ik spreek hier in persoonlijke naam, niet in deze van GAIA, waarvan ik wel lid ben.
Hoewel ik het alleen maar eens kan zijn met het wetsvoorstel van Flor Van Noppen hierover, is dit voor mij ruimschoots onvoldoende om mijn stem aan NVA te geven. Mijn stem zal NOOIT naar een extreem rechtse partij gaan, die alleen maar negativisme propageert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline