Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2014, 15:50   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wat ik al zo vaak gezegd heb maar blijkbaar constant afgeblokt wordt door iedereen zijn verdedigingsmechanisme: de pot die de ketel verwijt...
Ik ben helemaal niet geïndoctrineerd en zeker niet door een zogenaamde "kwakkelpers"... Weet dat men mij of gelijkgestemden dat maar al te graag aanwrijft maar tracht daar minder en minder waarde aan te hechten.

Uw opiniestukjes of analyses zijn dan vaak ook niet veel meer waard dan de mijne dat zijn. Leuk he dat wij tegen zij principe?
Ja, en nu moet je bewijzen dat risico's beter gespreid zijn over kleine landen dan over alle europese landen ? Leg mij dat maar uit ?? Jij en uw vrienden weten dat het beter is. Leg nu gewoon uit waarom ?

Ik ben niet pro of contra een standpunt, voor mij gaat het over wat is er nu werkelijk juist. De bewering is dat de Euro een slecht gegeven is ? Ik vraag u concreet waarom en hoe is dat een slecht gegeven ? Hoe kun je nu als burger nadeel ondervinden van de euro ?

Ik zeg dat het enige dat fout gegaan is, dat het land Belgie de Fortis moest ondersteunen op zijn eentje of samen met Frankrijk, terwijl het NU de taak is van de ECB. Dus de ECB pakt nu het bankenrisico op zich. Dat is een duidelijk gegeven. De fout ontstaat tijdens een conceptfaze en wordt door handige beleggers (jawel mensen met goede inzichten en die met goeie wiskunde opportuniteiten uitbuiten) hebben die fout gebruikt om een hefboom op te zetten. Het was buigen of barsten, het kon hen niet schelen. Dat zijn inderdaad veredelde gelegaliseerde schurken als je dat zo wilt bekijken, maar de techniek is zodanig verfijnd dat u en uw vrienden langs geen kanten inzicht hebben hoe je zo'n hefbomen moet opzetten laat staan dat je daar politiek op een correcte manier een antwoord weet op te geven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden