Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B
|
Onlangs was ik op Curacao, veel inwoners van dit eiland gaan op vakantie naar Colombia, met name stad Medelin doen ze aan. Iedereen die ik sprak was zeer te spreken over de effectiviteit van armoede bestrijding in dit land, alsook de vriendelijkheid en gevoel van veiligheid in Medelin. Daarentegen, nagenoeg niet 1 Curacaoenaar gaat op vakantie naar Venezuela, of het moet familiebezoek betreffen. Het aantal Venezuelaanse toeristen dat dollars komen pinnen op Curacao was ook opvallend hoog, viel mij op. Deze Venezuelaanse rijken hebben mijn inziens een hele arrogante houding en wanen zich nog in de tijd dat zij hun neus ophaalden voor hun arme buren. Venezuela is een door en door verrot land, rijken die zich arrogant opstellen, veel armen die stelen & doden, en dan zijn er ook nog de normale mensen maar helaas niet genoeg om hun land op het level van Colombia te krijgen. Dat laatste land heeft in de jaren 90 een verschrikkelijke tijd doorgemaakt, te vergelijken wat Venezuela nu doormaakt. Verschil is dat Colombianen van aanpakken weten en derhalve ook bereid zijn elders hun brood te verdienen, Venezuelanen daarentegen niet. Rijke Colombianen hoeven ook niet perse naar het buitenland om zich te amuseren en om uit hun gevaarlijke leefomgeving te stappen, daarom gaan er ook mijns inziens weinig rijke Colombiaanse toeristen naar dit eiland op vakantie.
Probleem met Venezuela is niet Chavez of Maduro, het zijn de Venezuelanen zelf ! Het is een rot volk en dat leidt tot een rot land