Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2014, 21:16   #271
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Uiteraard zijn er subsidies via de EU te verkrijgen. Maar u sprak van vetpotten door de euro, niet door de EU. Blijkbaar weet u niet goed meer wat u schrijft.

Omdat de EU onder de EU Verdragen daar geen belangrijke bevoegdheid in heeft. De bevoegdheid die er is wordt niet ten volle benut.

Opnieuw, dat is iets anders dan dat u eerder beweerde. Ik vroeg:

omdat u schreef:

Dus ik stel de vraag opnieuw, kan u zeggen welke francofone Belgische banken dankzij de euro in de financiële organen zetelen die het Europese spel regelen?

Bij wijze van voorbeeld, richtlijn 2013/36/EU (CRD IV richtlijn). Regelt onder andere begrenzing van bonussen voor bankiers.

Ik zie niet in hoe dit iets te zien heeft met uw initieel punt. Maar aangezien ik hoffelijker ben in het debat dan u (u weigert immers bronnen te geven), zal ik toch een antwoord geven: de kost voor de belastingsbetaler om die banken overeind te houden, hoewel die kost zeer groot is, is nog altijd kleiner dan de kost voor de belastingbetaler mochten die banken niet ondersteund worden en mochten we die banken failliet laten gaan.

Zie hierboven. Ik zeg helemaal niet dat er geen subsidies zijn (wat u zo populistisch 'vetpotten' noemt).

Daarnaast is wat u vetpotten voor het grootkapitaal noemt, helemaal geen vetpot en heeft dat ook niets te zien met de EU of de euro.

Waarom denkt u dat de Amerikaanse overheid instellingen zoals Freddie Mac en Fanny Mae overeind heeft gehouden (en houdt)? Voor de schone ogen van de grootkapitalisten? Of omdat ge uw economie volledig naar de zak zou helpen mocht ge tegen die kredietinstellingen zeggen: trek er uw plan mee.

Gesjoemel mevrouw, niet geschoemel. En wat zegt u nu, geen enkele statistiek mag vertrouwd worden? We kunnen enkel afgaan op ons 'buikgevoel'. Schoon beleid dat u zal hebben dan..

Als u niets uit uw duim zuigt, zal u voor de meeste dingen die u hier doodleuk beweert wel nog een andere bron moeten vinden dan uzelf en uw man.

Geen idee of dat in de krant staat, dat de verfransing van Brussel wel besproken wordt in de krant, in tegenstelling tot uw eerdere bewering, dat weet ik wel.

En voor de rest is uw bewering m.b.t. 'het bedrog van la Belgique...' weer meer van hetzelfde hol gezever.

Ik dacht dat u niet luisterde naar de radio? Is dat geen regimepers, die radio? Of maakt u een uitzondering omdat u toevallig eens iets hoorde dat overeenkwam met uw buikgevoel en is het daarom geen regimeperse meer (tijdelijk?) en wel objectief?

N-VA wil toch ook niet samenwerken met de PS? Waarom maakt u er dan een probleem van dat andere partijen op hun beurt zeggen dat ze niet willen samenwerken met de N-VA? Het ene is legitieme ontvoogding en het andere is imperialistische francofonie zeker?
Ik heb gezegd dat ik niet MEER naar de radio luister sinds ze alle objectiviteit hebben verloren en verworden zijn tot een regimezender.

Denk u niet dat de franstaligen juichen als NVa niet met hen in de boot wil? Ze vragen niet liever om hem af te schrijven?
BDW heeft gezegd dat hij, indien mogelijk het liefste heeft om een regering te vormen zonder de PS; hij laat dan toch duidelijk nog het initiatief aan de franstalige kiezers en indien zij de PS onvervangbaar maken dan zal BDW zich daarbij neerleggen.
Iets heel anders is de praat van de franstalige partijen dat ze weigeren om een regering te vormen met de NVa. Hier dreigen zij inderdaad de Vlaamse kiezers af dat indien zij op de NVa stemmen dat dat federaal een stem voor niets is want de NVa zal geen enkele franstalige partij vinden om mee in de boot te gaan. Dus zij miskennen de Vlamingen het recht toe om federaal hun zeg te hebben.
En nog zou het niet zo erg zijn indien in normale omstandigheid dan de Vlamigen konden zeggen; hewel geen federale regering meer. Maar de franstaligen weten goed dat de anti-Vlaamse besluiten uit de zesde staatsmisvorming, met name de nog vergrote transfers gewoon verder lopen en dat zij onverminderd verder kunnen profiteren van de Vlaamse ondergeschiktheid totdat Vlaanderen voor de zoveeltste keer door de knieën gaat en er nog bekaaider van dan ervoor. Voila la Belgique. Dat spelletje speelt zich al meer dan 180 jaren af op die manier.

De verfransing van Brussel wordt nu besproken, nu het te laat is. Waarom hebben de Vlaamse kranten en de Vlaamse politiekers nooit de druk gelegd op de francofonie toen ze de taalwetten waar ze maar konden naast zich neerlegden en hen, zelfs gerechtelijk vervolgd voor hun talrijke overtredingen van de overeenkomsten? Waarom hebben ze nooit gedreigd met geen frank meer te betalen voor overeenkomsten die niet loyaal uitgevoerd werden?

Waar heb ik gezegd dat u geen enkele statistiek mag vertrouwen? In ieder geval ik neem alles wat officieel is nu, na het verraad van de koning met zijn imposteur EDR met een grote korrel zout.

Het is Europa zelf dat zich meer en meer ontmantelt als de behoeder van het grootkapitaal.
De Belgische toestand is financieel zo verrot; alsof Europa de echte toestand in België niet kent en niet weet hoe de francofonie van Vlaanderen profiteert en toch slaagt ze er elke keer weer in om wel Vlaanderen op de vingers te tikken en zelfs af te dreigen, maar nooit een waarschuwende vinger naar de francofonie uit te steken. Grote vraag hier is wie is die francofonie? Gaat het alleen over franstalig België of is het eerder Frankrijk dat ze willen vrijwaren? De Franse economische en financiële toestand is zeer belabberd en Europa kan zich geen Frans debacle, na Ierland, Griekenland, Spanje, Portugal... permitteren.

Bedrog van België, hol gezever? 16miljard transfers per jaar en dat nadat Vlaanderen dringend orde op zaken had gevraagd met een vermindering van de transfersen.
Wat krijgt Vlaanderen? Orde op zaken? de boel is nog veel ingewikkelder geworden, vermindering transfers? neen een zware vermeerdering? Vlaanderen uit Brussel weggestampt, de rand opgegeven, franstalige rechters over heel Vlaams Brabant.... Oh, ja de Vlamingen vroegen veranderingen en dus moesten ze aan de francofonie een zware prijs betalen voor veranderingen die zijzelf niet gevraagd hebben, in tegendeel, maar die uiterst gunstig zijn voor de franstaligen.
Als dat geen bedrog is en slechts hol gezever....
marie daenen is offline