Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik meen me te herinneren dat er parallellen werden getrokken tussen Obama's bezoek en dat van de Chinese sterke man kort erna. Hierbij werden kritische zaken aangebracht over de kostprijs van een bezoek van de Amerikaanse president.
Uw oordeel over De Standaard kan ik echt niet volgen. Al eerder gaf ik u een concrete verwijzing naar uitgebreide, genuanceerde berichtgeving over de Oekraïense crisis.
Ook de Slovaakse is veel kritischer dan u eerder stelde - mij is trouwens een raadsel waarom u enige tijd geleden uitpakte met een twijfelachtige verwijzing naar Bandera toen een bepaald artikel uit de Slovaakse media ter sprake kwam. In de Slovaakse Pravda stond vorige week een artikel over recent stembedrog in het Oekraïens parlement. Of wat dacht u van "Wij zijn geen vrienden", als kop van een artikel over de Slovaaks-Oekraïense betrekkingen?
|
De Slovaakse pers ken ik niet, wel weet ik dat in landen als Hongarije, Griekenland of Bulgarije veel genuanceerder gedacht wordt over het conflict in Oekraïne dan hier.
Zoals ik al zei in DS verschijnen soms eens kritische stukken, maar de hoofdteneur is toch dat Rusland de boeman is en dat het Westen hun waarden moeten verdedigen in Europa, o a van Mia Doornaert (zo noemt ze toch?). Op dat vlak verschilt DS niet van andere media in België.
Maar nog erger dan de media is de slaafse politiek van onze politici ten opzichte van de VS. Enkel Louis Tobback en kamerlid Wouter Devriendt maakten kritische kanttekeningen.