Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2014, 11:40   #131
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er bestaat een regel in de natuur:' Surviving of the fittest.' Ik denk dat dezelfde regel toepasbaar is voor culturen, die culturen die het best aangepast zijn aan de opgaven van hun tijd hebben de meeste overlevingskansen. Ik beschouw de islamitische cultuur niet bepaalt als een toonbeeld van aangepastheid aan de vereisten van de 21 eeuw, integendeel. Er is nog een andere regel en dat is dat elke nieuwe generatie de neiging heeft om zich af te zetten tegenover de vorige. Dit is noodzakelijk opdat die generatie zijn eigen weg kan vinden. Dat islamisme van de tweede en derde generatie is een zoeken naar een eigen identiteit en een product van culturele ontworteling. Hoe de kinderen van die generatie daarop gaan reageren is onvoorspelbaar, vooral in een open samenleving met meerdere keuzen mogelijkheden.
Je bedoelt dus dat in een Afrikaans land waar de helft van de bevolking vredelievend en toekomstgericht is en de andere helft zich bedient van terrorisme, moord, ontvoering van kinderen om als "bruiden" voor hun vrijheidstrijders te dienen, enzoverder... het onvermijdelijk is dat de vredelievenden het gaan halen?
Wishfull thinking hooft nog geen enkele kindslaaf gered vrees ik...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden