Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2014, 10:56   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat nog beter zou zijn, is de ambtenarenjobs promoten als uitgroeibanen. In feite zou dat twee voordelen hebben
De privé wordt gestuurd door mensen met volledige empathie van hoe hard het wroeten is in de privé, ipv wereldvreemde mensen die gewoon parasiteren op pseudoprivatieve sociale instellingen permanent hun gelobby te laten horen
Het tweede voordeelzou zijn, dat niemand nog moet een lifetime carriere bij de ambtenarij ambieren.

Ik bekijk het een beetje zoals Mao, die heeft ook eens de universitairen doen landbouwen om te zorgen dat die mensen eens wisten wat werken was
Wat een onzin......een landbouwer die nooit had kunnen rekenen op de kennis van een universitair ..die kon nu nog achter zijn paard en ploeg lopen ipv op zijn tractor te zitten voorzien van allerlei snufjes.Er zijn nu éénmaal mensen nodig om een huis op plan te zetten en mensen om de dakpannen te gaan leggen.Een gat in de muur maken is niet moeilijk....als je maar een boormachine hebt en volgens mij is het geen landbouwer die de eerste boormachine heeft uitgevonden !
En wat is hard werken ??? Ik ken veel landbouwers die als je ze een uur administratief denkwerk zou opleggen klaar zijn voor de spoed ....
En hou toch op met te veralgemenen dat alle privé mensen hard wroeten en ambtenaren op hun luie krent zitten ....Moet buschauffeur van de lijn minder hard werken dan een buschauffeur van pakweg een privé onderneming ? Wat is het verschil ? Een bus is een bus toch ? Is achter het loket zitten van een bank harder werken dan achter het loket van een OCMW ?

Trouwens persoonlijk denk ik dat veel universitaire mensen gerust hun plan zouden kunnen trekken in de landbouw ...Echter omgekeerd zie ik nog niet te veel landbouwers de moed hebben om een paar jaar universitaire studies tot een goed einde te brengen....Ik heb respect voor ieder....een slimme mens kan niet zonder een sterke en een sterke niet zonder een slimme !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 mei 2014 om 11:10.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden