Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94
De aard is toch verdorie héél wat anders dan de geaardheid van iemand zeker?! Het lijkt mij nogal logisch dat een agressief, opvliegend iemand 'anders' zal opvoeden dan iemand die beredeneerd en rustig van aard is. Wat zijn of haar voorkeur van geslacht is om sex mee te hebben, heeft daar geen moer mee te maken.
|
Volledig mee eens.
Citaat:
Zo'n dooddoener... het 'kan' een rol spelen. Tja, het merk toiletpapier dat je gebruikt of de saus die je liefst op je frieten hebt, 'kan' ook een rol spelen. So what?
|
Van dooddoeners gesproken kan deze wel tellen vind ik.
Ja inderdaad. Of niet soms?
Citaat:
Allemaal goed en wel, maar wat heeft dat met adoptierechten voor homo's te maken?
|
Niks.
Het gaat mij veel meer om de rechten van het kind. Namelijk, het beste wat we ze kunnen geven. Dat lijkt mij veel belangrijker dat homorechten inderdaad. Bij adoptie is het kind de hoofdrolspeler en de meest belanghebbende. Niet de homofiel.
Citaat:
Dat ze niet aan dat éne stramientje kunnen voldoen? Wel, dat kunnen kinderen van gescheiden ouders, of kinderen vanwie één van de twee ouders overleden is, ook niet. Dat is toch absoluut géén argument in héél deze discussie?
|
Natuurlijk wel.
We moeten kinderen die ter adoptie worden aangeboden, het beste van onszelf geven. Moest ik mijn kinderen door omstandigheden voor adoptie moeten afstaan, zouden de gevallen die u hierboven opsomt, ook mijn voorkeur niet genieten.
Citaat:
Tja, en ik vind mensen die zo denken nu eenmaal niet zo verstandig.
|
Want?
Citaat:
Nee, maar op basis daarvan besluit jij blijkbaar wel dat het niet goed zou zijn... Is op zijn minst een even zwak argument.
|
Neen.
Op basis daarvan, besluit ik dat er een risico blijft bestaan. Dat is wat anders. Als ik de keuze heb tussen twee vliegtuigen om me naar een ander continent te begeven en over het ene vliegtuig is er geen enkele discussie over de veiligheid, maar over het andere is er discussie onder deskundigen, tjach? Dan neem ik het eerste. Ja.
Citaat:
Als je géén risico's met kinderen wil nemen, moet je ze onder een glazen stolp zetten en er nooit meer uithalen.
|
Je hebt gelijk. Ik had moeten zeggen: geen 'onnodige' risico's.
Citaat:
En wat die deskundigen betreft: die zie je ook élke weekdag op van die teleshoppingkanalen. Ik moet daar altijd mee lachen, met 'deskundigen'. Bovendien: voor élke stelling zul je wel een deskundige vinden die exact het omgekeerde zegt van een andere.
|
Nee hoor. Er zijn geen deskundigen ter zake die beweren dat de heterogeaardheid van het opvoedend koppel, nadelig zou kunnen zijn voor de kwaliteit van de opvoeding bij kinderen.
Paulus.