Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Ik zie niet in waarom werknemers, buiten bijvoorbeeld handelsvertegenwoordigers of leveranciers, in godsnaam een bedrijfswagen zouden moeten hebben. Heel dat systeem hier is een pervers iets geworden, volledig scheefgegroeid en zijn doel volledig voorbij geschoten. Een cadeau van 400 �* 500 euro (want zoveel betaalt een gewone sterveling maandelijks aan het bezit, gebruik en onderhoud van een bescheiden gezinswagen) in de maand netto van uw werkgever kan sympathiek lijken, maar is op termijn echt niet meer vol te houden.
Bedrijfswagens mogen ze van mijn part kapot belasten, uitgezonderd enkele speciale beroepscategorieën zoals hierboven beschreven. En met het geld dat die torenhoge belastingen oplevert, eindelijk een echt degelijk OV op de rails zetten, een efficiënt carpoolsysteem opzetten en subsidies voor autodelen.
Het is nu natuurlijk fundamenteel onrechtvaardig dat de hogere kaderleden weer de dans ontspringen. Iedereen met een bedrijfswagen zou daarop dus zwaar belast mogen worden.
|
Je mag mij eens uitleggen wat het probleem nu eigenlijk is met zo'n bedrijfswagens die voor 99% voor privédoeleinden gebruikt worden. Ze zijn in orde qua verzekeringen, goed onderhouden, elke 4 jaar nieuwe dus ook zuinigere wagens. Indien ik geen bedrijfswagen zou hebben, dan zou ik mij een 2e hands moeten aanschaffen waardoor mijn uitstoot verhoogt (zalig voor het milieu). Het bedrag van de auto, daarvan zal een derde bij mij belanden en mijn kookracht zal dus dalen indien ik zelf netto 500 euro moet uitgeven. Bovendien zijn 2e handswagens minder goed voor de auto sector. Wat mij betreft zie ik maar twee problemen aan bedrijfswagens en die wegen niet op tov alle voordelen.