Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2014, 15:02   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar zijn het zulke moslims die hier werken? Ik ga enkel verder op mijn eigen ervaring alice. Begrijp je? Ik heb echt toffe kennissen en collega's gekend die islamtische roots hebben. Daarom zeg ik ook, niet enkel Europa islamiseert, Europa de-islamiseert ook. Al vind ik het een verkeerde woordenkeuze van me.
Laten we dus naar een secularisme of iets streven, waarin iedereen zichzelf kan zijn, maar algemene regels opgaan voor IEDEREEN.
Verbied ritueel slachten.
Verbied besnijdenissen.
Verbied petten en hoeden of andere hoofduitdrukkingen.
Stop het subsidiëren van religies.

Laten we niet één groep viseren, maar gewoon algemene regels opstellen.

Profeet Mohammed zei nochtans dat de beste gelovige te erkennen is aan hoe hij zijn vrouw behandeld. Kan je dat geloven?
En diegene die dat beeld van Mohammed nastreven, mogen niet overkeken worden. Neemt een Christen elk woord uit het OT letterlijk? Gaat gij uw oog uitrukken als ge begeerlijk naar het kontje van een coca cola light model kijkt?
Als we van die oudere waarden afwillen, moeten we de groepen die daar al reeds vanaf gestapt zijn niet in het hokje drummen. Pak aub enkel diegene aan die daadwerkelijk daden als besnijdenis plegen. Maar dan valt het paradigma in elkaar...

Het conservatief gevangenschap van den Belziek.... We zouden eens alles consequent moeten toepassen, dan pas zouden we zien hoe verzuurd we bezig zijn.

Jaja, maar ook 9000 voor christus, maar die vinden we niet terug in the history books. Why? Mijn psychedelische senses zeggen mij dat ik op iets zit, moet het nog juist uitzoeken. Maar alles lijkt gewoon omgedraaid te zijn.
Wanneer ik zeg dat heel onze beschaving op jaloezie gebouwd is, zal ik niet gelogen hebben.

Maar wat heeft mijn buur te maken met al de rest dat jullie hier naar voren schuiven? Of al die andere werkende moslims die collegiaal tegenover hun vlaamse medewekers staan en even plat als hun praten?
Zien jullie dan niet dat van bijna alle allochtonen de moslims zich het meest aanpassen van allemaal. Maar mogen zij hun eigenwaarde en cultuur nog behouden? Dank u wel!
1. er is een uitgebreid wetstelsel, over alle domeinen van het menselijk bestaan, waarom heeft u het dan over " regels opstellen"? Die zijn er al.

Natuurlijk zijn er leuke mensen die ook moslim zijn, maar is dat dan uw enig uitgangspunt om een mening te vormen? Ik hoop een beetje van niet.

Laten nu uitgerekend salafisten die moslims zijn die het pad van Mohammed als het ware zien voor alle gelovigen, houdt u nu daar een pleidooi voor?

Zucht.. ik hoef niet van " oudere waarden af" waarmee u waarschijnlijk de Islamitische waarden bedoelt. Ik hoef die oefening niet te maken, moslims horen dit te doen.Ik vind wel, dat de hele emancipatie niet opnieuw moet, omwille van de vele moslims die hier zijn.

Nee, beschavingen worden niet gebouwd op jaloezie, maar op geschiedenis en daar maakt cultuur onderdeel vanuit.
Ik zal even opzoeken voor je welke Egyptische sociologe, een boek schreef over de vrouwen van de profeet, en hoe zij behandeld werden en waarom.
Misschien moet je eens daar wat over lezen, kan je helpen om een iets beter beeld te vormen over groepen waarover je spreekt.

Natuurlijk zijn er leuke islamitische collega's. Maar zo aangepast zijn ze vaak niet, onderling praten ze vaak Arabisch, Berbers of Turks ookal kan niemand het gesprek dan nog volgen, vaak willen mannen niet met vrouwen samenwerken of accepteren mannen geen gezag van vrouwen, of mag een vrouw niet ergens werken waar een man alleen met haar zou kunnen zijn, en onder sommige groepen, vooral jonge Marokkanen, zijn problemen met arbeidsattitude en sociale vaardigheden.

De wereld is iets groter dan je eigen ervaringen hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden