Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2014, 16:52   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Wever: 'Ik vertrouw Alexander De Croo niet, en moet hem menselijk niet'

Eerlijk, dat is het wel.
Maar toch zwaar.
Daar moet toch iets zijn ...

titel: De Wever: 'Ik vertrouw Alexander De Croo niet, en moet hem menselijk niet'

In het krantenartikel on line is een link naar een kort fragment waar je beiden (apart) aan het woord ziet en hoort.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140506_038

Citaat:
In een documentaire over de kiescampagne heeft Bart De Wever (N-VA) giftig uitgehaald naar Open VLD-kopstuk De Croo. 'Ik moet hem niet', zei De Wever. 'Ik zou hem misschien wel eens willen bellen', zei De Croo op zijn beurt, 'maar ik heb zijn nummer niet.'

Doe de stemtest op uwregering.be
Mis niets van de verkiezingen 2014

Vanaf morgen (woensdag) is op VIER de tweedelige documentaire 'Schild en Vriend' te zien. Documentairemaker Eric Goens volgde de Vlaamse kiescampagne vanuit de coulissen. Hij kreeg de kans om mee te lopen met de NVA-trojka De Wever-Homans-Weyts, CD&V-boegbeelden Kris Peeters en Wouter Beke, Open VLD-tenoren Alexander De Croo en Maggie De Block en sp.a-voorzitter Bruno Tobback.

Het resultaat is onder andere een ontluisterend beeld van de menselijke verhoudingen tussen onze toppolitici.

Schild en vriend
Deel 1: woensdag 7 mei om 22u55
deel 2: woensdag 14 mei om 23 uur op VIER

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline